ОЗДОРОВЧО-ПРОФІЛАКТИЧНА РОБОТА

Оздоровче спрямування освітнього процесу та оздоровчо - профілактичні заходи складають зміст роботи в ЗДО по оздоровленню дітей.

Адміністрацією та медичним персоналом складено систему оздоровчих заходів на рік. Всі оздоровчо-профілактичні заходи проводяться за призначенням лікаря. Їх проводить медична сестра з відповідною спеціальною підготовкою.

Багато уваги придiляємо в садочку профiлактицi плоскостопостi, оскiльки виявили велику кiлькiсть дiтей, котрим така профiлактика конче необхiдна./Files/images/psiholog/IMG_5939.jpg

/Files/photogallery/732/IMG_0371.jpgПридбано багато спеціального інвентарю, є дві дошки Євмінова, а також руками вихователiв i фiзкерiвником виготовлено багато посiбникiв, за допомогою яких проводиться профiлактика плоскостопостi.

Це найрiзноманiтнiшi ребристi дошки, килимки з шипами, килимки, наповнені вторинним матерiалом, природним матерiалом, найрiзноманiтніший дрiбний iнвентар для захвату палъцями ніг тощо.

Посiбники виготовленi так, щоб викликати у дітей бажання займатись з ними. Наприклад, килимки з каштанами виготовленi в виглядi рiзноманiтних звiрiв, а для захвату пальцями ніг – у виглядi квiтів, жучкiв.

Останнi обстеження дiтей виявили досить багато відхилень у поставі та плоскостопість. У закладі було відкрито санаторну групу, до якої прийняті діти, які потребують профілактики з цих відхилень.

Для навчання дітей основам правильного дихання використовуємо дихальну гiмнастику. Уміння управляти подихом сприяє вмінню управляти собою. Як правильно дихати? Через ніс. Існує твердження, що діти, які дихають через рот, відстають у розумовому розвитку.

Самий правильний і корисний подих – це повний подих. Він вентилює легені, збільшує приплив кисню в кров; впливаючи на діафрагму, стимулює роботу серця, печінки, шлунка й інших органів, підтримує нормальний кровообіг, травлення, допомагає висновку шлаків з організму.

Для оволодіння повним подихом необхідно освоїти три типи подиху: нижнє, тобто діафрагмове, або черевне; середнє, або грудне, і верхнє, або ключичне.

Дітям дошкільного віку важко освоїти повний подих, тому краще постаратися відновити діафрагмове – здатність дихати животом.

Спочатку дихальні вправи здаються дітям одними із самих складних, але регулярні тренування роблять глибокий і повільний подих природним, регульованим на несвідомому рівні, що згодом приводить до збільшення обсягу легенів, поліпшенню кровообігу, загальному оздоровленню й поліпшенню самопочуття.

Дихальна гімнастика проводиться на фіззаняттях, під час сеансів аромотерапії, після сну, у добре провітреному приміщенні, в індивідуальній роботі з дітьми. Пропонуємо часто дітям дихальні вправи у вигляді гри. Виготовили наочний матеріал, обладнання для проведення дихальних ігор- вправ. Діти із задоволенням виконують їх./Files/photogallery/934/P1150245.JPG

Дихальні вправи просто необхідні дітям, що досить часто хворіють простудними захворюваннями, бронхітами, які видужують після запалення легенів, дітям, що страждають бронхіальною астмою. Дихальна гімнастика прекрасно доповнює будь-яке лікування (медикаментозне, гомеопатичне, фізіотерапевтичне), розвиває ще недосконалу дихальну систему дитини, зміцнює захисні чинності організму. Такі вправи виконуються індивідуально з дітьми, які часто хворіють бронхітами, а також включаються комплекси вправ в фізкультурні занняття для профілактики простудних захворювань та бронхіту.

У ЗДО підібрані комплекси дихальної гімнастики з урахуванням вікових особливостей дітей, дихальні вправи – ігри, комплекси профілактичних вправ.

Одним з завдань є забезпечення в садочку психологічного комфорту, який сприяє душевному здоров’ю, забезпечує духовне благополуччя дошкiльнят. А психологiчний комфорт, в свою чергу, допомагає поставити навчально- виховний процес на глибоку психологiчну основу, органiчно поєднати формуючий вплив дорослого на дитину з урахуванням й природних нахилiв i здiбностей. Необхiдний психологічний клiмат забезпечується повсякденною роботою, яка проводиться працівниками кожної групи. Стан психологiчного комфорту є необхiдною умовою ефектного особистісного розвитку дошкiльнят. Перебування дитини у емоцiйному комфортi позитивно впливає на всi сфери життєдiяльностi. Дитина працездатна, кмiтлива, посилюєгься її активнiсть. Тому працiвники дошкiльного закладу постiйно дбають про створення умов для нормального емоцiйного розвитку. Вони протягом дня проводять з дітьми «хвилинки здоров’я», які включають в себе не тільки укріплення фізичного здоров’я, але й душевного стану. Під час таких хвилинок проводяться психогімнастика, етюди, пальчикова гімнастика, дихальна гімнастика./Files/photogallery/934/P1150355.JPG

Один раз на рік організовується поглиблений огляд дітей лікарями-спеціалістами. Старша медсестра веде спостереження і облік фізіологічного розвитку дітей всіх вікових груп. Один раз на квартал вона проводить антропометричні вимірювання малят.

Медичний персонал постійно веде моніторинг захворювання дітей. Про ефективність роботи педагогів і медиків свідчить тенденція зниження захворюваності.

Кiлькiсть переглядiв: 2123

Новини

Календар

Попередня Березень 2024 Наступна
ПВСЧПСН
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031