• Ви знаходитесь тут:

  • Головна
  • Інклюзивна освіта

Перші кроки впровадження інклюзивної освіти в

ДНЗ «Золота рибка»


Демократичні зміни у суспільному житті країни зумовили нове бачення, розуміння та переоцінку багатьох сталих положень. /Files/photogallery/912/1.jpgВочевидь, не оминули ці тенденції й освіту, зокрема спеціальну. Як наслідок - на сучасному етапі однією з альтернативних форм здобуття освіти з особливостями психофізичного розвитку стало інклюзивне навчання.
В Україні діти з відхиленнями в розвитку здобувають освіту в спеціальних навчальних закладах або закладах комбінованого типу – спеціальних садках (групах), школах-інтернатах. Проте в Канаді, США, Європі на сьогодні нагромаджено значний досвід залучення дітей з особливими потребами до навчання в найближчих за місцем проживання навчальних закладах загального типу. /Files/photogallery/912/новый коллаж 2.jpg
Інклюзивне навчання, передусім, передбачає перебування дитини з особливими потребами в масовому загальноосвітньому дошкільному чи шкільному закладі, оволодіння нею знаннями, вміннями та навичками в ті ж самі терміни, що і здоровою дитиною. Сама ідея інклюзії базується на тому, що життя і побут людей з обмеженими можливостями мають бути найбільш наближені до умов і стилю життя суспільства, в якому вони перебувають. /Files/photogallery/912/новый коллаж 5.jpg
Ці принципи закріплені низкою міжнародних правових актів: Декларацією прав дитини, Декларацією про права осіб з відхиленнями в інтелектуальному розвитку, Саламанською декларацією, Декларацією про права інвалідів тощо. В Україні закони «Про освіту», «Про загальну середню освіту» стверджують, що всі діти, в тому числі діти з обмеженими психофізичними можливостями, діти-інваліди, мають право на навчання, на здобуття освіти.

Гасло в роботі з дітьми з особливими освітніми потребами – «Повір у себе!»

З 2013 року в дошкільний навчальний заклад «Золота рибка» управлінням освіти були направлені діти з особливими освітніми потребами. Перед педагогічним колективом та адміністрацією постало завдання організації роботи по забезпеченню соціалізації та розвитку дітей. Так як ця справа була цілком новою, то основною метою стало визначення конкретних навчальних стратегій і підходів до навчання дітей з особливими освітніми потребами.
При організації інклюзивної освіти в нашому закладі ми спиралися на основні умови, які сприяють успішності проведення цієї роботи.


Групою фахівців, з залученням батьків, були розроблені індивідуальні програми розвитку для кожної дитини, де враховані індивідуальні особливості розвитку та медичні показники. Також розроблена циклограма взаємодії всіх учасників навчально-виховного процесу.

/Files/photogallery/912/новый коллаж 4.jpgПроводячи корекційно-розвивальну роботу з дітьми з особливими потребами, фахівці (психолог, логопед, дефектолог, вихователі, музичний керівник, інструктор з фізичної культури) застосовують спеціальні методи та форми навчання, технічні засоби, спеціальне обладнання. У своїй роботі педагоги враховують варіативність навчання. Адже різні діти, залежно від стану враження в них тієї чи іншої функції, рівня збереження аналізаторів, індивідуальних особливостей, фізичних або розумових порушень, мають різні можливості.

В корекційно-розвивальній роботі з дітьми з особливим потребами використовуються такі форми роботи та види діяльності:


/Files/photogallery/912/новый коллаж 3.jpg

Завдяки цікавим технологіям у корекційно-розвитковій роботі діти «розкриваються» психологічно. Починають розуміти свою унікальність у властивих їм здібностях, почуваються значущими й повноцінними особистостями.


Кiлькiсть переглядiв: 522